Allmänna villkor

OMFATTNING

Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med C3 Scandinavian Lifestyle AB, nedan kallat ''C3'' eller ''Vi'' gällande köp och leverans av vara/varor från C3.se till köpare. Genom att göra en beställning på C3.se godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument (''Allmänna villkor''). Villkoren kan utan förvarning komma att ändras och därför rekommenderas kunden att ta del av dem vid varje köp.

 

PRISER & AVGIFTER

Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. På alla beställningar tillkommer en avgift som täcker expedition, hantering och frakt. Vid eventuell retur återbetalas inte avgiften. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

VÅRA AVGIFTER FÖR NÄRVARANDE
Fri frakt inom Sverige gäller för beställningar över 499 kronor efter avdrag för ev. rabatter. För beställningar under 499 kronor är fraktkostnaden 49 kronor. 

KÖP

Avtal om köp träffas när du som kund erhållit orderbekräftelse via e-post från C3. En förutsättning är att kunden lämnat riktiga uppgifter avseende e-postadress och fysisk adress. Om en leverans inte kan ske på grund av att varorna inte finns på lager framgår detta i din leveransbekräftelse, där varan står som ej levererad. Om du är under 18 år måste du ha målsmans d.v.s. förälders tillstånd för att lägga en beställning. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post.

BETALSÄTT

Du har två betalsätt att välja mellan vid köp hos oss, vänligen se nedan för ytterligare information:

Klarna "Betala direkt" 
Med betala Direkt kan du betala dina köp direkt via ditt bankkonto. Du kan ansluta ditt bankkonto till Klarna första gången du använder Betala Direkt, eller göra det via appen med hjälp av Mobilt BankID. Klarna kommer sedan ihåg dina uppgifter för att du ska kunna handla och betala ännu smidigare nästa gång utan att uppge varken kortnummer eller lösenord. Pengarna dras inom 1-3 bankdagar efter att vi har skickat din beställning, och om vi inte kan dra pengarna från kontot skickar vi istället en faktura till den mejladressen som du använde när du handlade.

Klarna ”Få först. Betala sen.”
Betyder att du först får hem dina varor och kan prova och fundera gratis i 14 dagar innan du betalar. Skulle något vara fel täcks du dessutom av Klarnas köparskydd. 

Hur fungerar det? Det vanligaste är att fakturan skickas till mejladressen du anger när du gör ditt köp, men i vissa fall skickas den via post eller i paketet. Därför kan det dröja olika lång tid innan du får fakturan, eftersom den skickas i samband med att din beställning skickas.

Hantera dina fakturor. Logga in på Klarnas sida eller via appen för att se och hantera alla fakturor. Du kan till exempel betala med ett klick eller förlänga betaltiden

Klarna "Dela upp"
Nu kan du enkelt dela upp din faktura på 3, 6 eller 12 månader. När du väljer att delbetala inkluderas fakturan i din kontofaktura som skickas till dig i mitten av kommande månad.

 

LEVERANSER 

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 3-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka C3 inte råder över som t.ex. förseningar hos transportören.

Vi tillämpar inte delleveranser. När kundens order levereras debiteras beloppet för de varor som skickas. När varorna lämnats för leverans skickas en leveransbekräftelse via e-post. Av leveransbekräftelsen framgår om beställningen skickas till ett utlämningsställe eller direkt hem. Skickas varorna till ett utlämningsställe får kunden ett SMS när varorna finns att hämta. Paketet kan spåras via kolli-id på nätet. 

Det utlämningsställe du väljer i samband med att orderns skapas gäller enbart i det fall leveransen sker som ett MyPack. I det fall din order skickas som ett varubrev kommer den i första hand att levereras i din brevlåda. Skulle försändelsen inte få plats i brevlådan kommer DHL istället att leverera den till det ombud de bedömer vara närmst din leveransadress. Vi kan på förhand inte veta vilket fraktsätt ordern får, utan det avgörs först när ordern skickas från oss och information om det finns i ditt postombud. 

Vi kan inte göra några ändringar rörande mottagare eller leveransadress efter det att ordern skapats vid beställning.

C3.se skickar alla sina paket med DHL. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är C3 Scandinavian Lifestyle AB betalningsansvariga, du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (inom 2 månader). Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

 

EJ UTHÄMTAT PAKET

Det är kundens ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en skälig avgift som motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fall paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Denna avgift kommer då att kvarstå på din faktura, eller dras av från det belopp du skulle få tillbaka efter att vi hanterat returen.

 

RETUR

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Vi ber dig returnera varan till oss i originalskick. Kostnaden för returfrakt betalas av kunden. 

För alla returer - skicka ett mail till webshop@empire.se inom 14 dagar efter att du mottagit ordern. Vi skickar dig då ett returformulär, retursedel samt detaljinstruktioner för returen via e-post. 

Vid mottagandet av din retur inspekterar C3 produkterna, om de är oanvända och i gott skick utfärdas en full återbetalning - med undantag för eventuell frakt samt retur fraktkostnaden som dras av vid återbetalningen. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift 49 kronor och returporto 49 kronor. Har vi skickat fel eller en defekt vara står vi naturligtvis för returportot.

Har du betalat med kort sätts pengarna för returen minus returfrakten, 49 kronor, tillbaka in på kortet. Betalar du med faktura justerar du beloppet för returen själv på fakturan som skickades till dig via mail. Vi justerar fakturabeloppet så fort det att returen hanterats hos oss. OBS! Vi skickar inte ut någon ny faktura till dig vid retur. Använd den ursprungliga fakturan för att betala. Återbetalning/justering av retur sker senast 14 dagar efter att returen hanterats hos oss.

Vid retur till oss inom ångerrätten där produkten är i avsevärt förändrat skick som inte kan återställas kan ett prisavdrag komma att göras på upp till 100% av produktens värde. I det fall du önskar få produkten åter kan även en fraktavgift på 49 kronor komma att debiteras.

C3 tillämpar inte bytesorder, beställning av nya varor görs via www.c3.se.

Returrätten gäller endast för oanvända varor. Eventuella fel kan självklart reklameras.


FEL PÅ VARA

Vid fel på vara ombeds kunden att omedelbart reklamera uppenbara material- eller produktionsfel på levererade varor till C3 – detta gäller även transportskador. C3 följer konsumentköplagens regler. För att reklamera en vara kontaktar du vår kundtjänst. 

Vid reklamation där vi inte påträffar något fel på varan, eller om det är ett fel orsakat av användningsfel kan vi komma att debitera en avgift på 49 kronor för att returnera produkten till dig, eller kassera den utan kostnad. Vi kommer självklart att hålla dig uppdaterad under ärendets gång. Vi debiterar aldrig någon avgift vid godkänd reklamation.

 

PERSONUPPGIFTER

C3 Scandinavian Lifestyle AB ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till C3 vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av C3.

För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. C3 lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering.

C3 säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos C3 om dig. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till webshop@empire.se

 

COOKIE POLICY

En cookie är data som skickas från en webbplats och lagras lokalt i besökarens webbläsare medan den besöker en webbplats. När besökaren besöker samma webbplats igen så kan datan som är sparad i cookien hämtas upp och notifiera webbplatsen om besökarens tidigare aktiviteter. 

Vi använder cookies för att underlätta analyser av trafik på C3.se och skapa en bättre användarupplevelse, det kan tex innebära att vi sparar information om besökares landsval, information om tidigare besök på C3.se samt vilka sidor som besökts på C3.se. 

Genom att besöka C3.se så godkänner du att vi samlar information om dina besök med hjälp av cookies. Om du inte godkänner att vi använder cookies på det här sättet bör du ändra din webbläsares inställningar till att inte acceptera cookies. Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Läs mer under hjälpavsnittet som rör cookies i din webbläsare. 

ÅLDERSGRÄNS

C3 expedierar inte beställningar till personer under 18 år då man enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans dvs. förälders tillstånd för att lägga en beställning. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post.

RESERVATIONER

C3 reserverar sig för eventuella felaktigheter i bilder eller texter. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. C3 följer alltid nämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Under force majeure skjuts C3s förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som C3 rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

BOLAGSINFORMATION

C3 Scandinavian Lifestyle AB
C/O iOffice
KUNGSGATAN 64
111 22 Stockholm

Telefon: 08-410 58 400
Org.nr. 556266-9050