FAQ

Här hittar du svar på de vanligast förekommande frågorna.

Q: Vad är en Perkolator, och hur används den?
A: Då den vanliga kaffebryggaren är mycket vanligare på svenska och nordiska marknaden får vi ibland dessa frågorna. Så vi har därför satt ihop en enkel förklaring: LÄNK

Q: Jag kan inte lägga beställning
A: 
 Vår hemsida är ingen webshop och går därför inte att lägga beställningar. Vi hänvisar er vänligen till någon av våra återförsäljare.

Q: Jag behöver beställa reservdel 
A: 
För tillfället kan vi inte erbjuda reservdelar via C3.se.
Vi har däremot inlett ett samarbete med varumärket Champion, via deras hemsida går det bra att beställa reservdelar till våra aktiva Perkolatorer & Mix&Go.LÄNK
Övriga, inaktiva produkter, har vi dessvärre inga reservdelar till men kan finnas hos JF Service LÄNK. Tyvärr får varken vi eller JF Service tag på nya reservdelar till inaktiva produkter. 
Har du frågor, vänligen maila info@c3.se



Q: I live in Germany, or nearby countries, and need spare parts or warranty service
A: Please contact our distributor in Europe/Germany LINK and they will assist you. 

Q: Det kommer mycket sump i kaffet och ligger uppe på kaffebehållaren
A: 
Vi har tyvärr några felaktigt producerade lock till 10 och 12 koppars perkolatorer. Hålet i mitten på locket är för stort och sluter inte tätt mot stigröret. Kontakta oss via info@c3.se så hjälper vi dig vidare

 

Q: Vad innebär EU:s nya ECO-direktiv?
A: EU:s nya ECO-direktiv innebär att alla nya kaffebryggare automatiskt måste gå ner i standbyläge ( 5W ) eller stänga av helt och hållet senast 40 minuter efter påbörjad bryggning. För kaffebryggare med termoskanna är tidsgränsen fem minuter. 

  

Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss gärna på info@c3.se om du har några frågor.