FAQ

Här hittar du svar på de vanligast förekommande frågorna.

 

Q: Jag kan inte lägga beställning
A: 
 Vår hemsida är ingen webshop och går därför inte att lägga beställningar. Vi hänvisar er vänligen till någon av våra återförsäljare.

Q: Jag behöver beställa reservdel
A: 
För tillfället kan vi inte erbjuda reservdelar via C3.se.
Vi har däremot inlett ett samarbete med märke Champion, via deras hemsida går det bra att beställa de vanligaste reservdelarna. LÄNK
Hittar du inte din reservdel där, vänligen maila info@c3.se

Q: Det kommer mycket sump i kaffet och ligger uppe på kaffebehållaren
A: 
Vi har tyvärr några felaktigt producerade lock till 10 och 12 koppars perkolatorer. Hålet i mitten på locket är för stort och sluter inte tätt mot stigröret. Kontakta oss via info@c3.se så hjälper vi dig vidare

 

Q: Vad innebär EU:s nya ECO-direktiv?
A: EU:s nya ECO-direktiv innebär att alla nya kaffebryggare automatiskt måste gå ner i standbyläge ( 5W ) eller stänga av helt och hållet senast 40 minuter efter påbörjad bryggning. För kaffebryggare med termoskanna är tidsgränsen fem minuter. 

  

Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss gärna på info@c3.se om du har några frågor.