FAQ

Här hittar du svar på de vanligast förekommande frågorna.

 

Q: Hur levereras de varor jag köpt via C3 och hur lång tid tar det?
A: Våra produkter levereras med DHL. Leveranstiden inom Sverige är vanligtvis mellan 3-5 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveransen ta lite längre tid.

Q: Vad kostar frakten?
A: 
Fri frakt inom Sverige om du shoppar för mer än 499 kronor. För beställningar under 499 kronor tillkommer en fraktavgift på 49 kronor.

Q: Vilka betalsätt kan man välja?
A:
Hos oss kan välja att betala genom Klarna.

Q: Kan jag göra ändring i min beställning?
A: Du kan inte göra några ändringar i din order eller i dina adressuppgifter efter att du bekräftat din betalning.

Q: Hur gör jag om jag vill byta, lämna tillbaka eller reklamera en vara?
A: Vi tillämpar inte bytesorder, var god gör en ny beställning samt returnera de varor du vill lämna tillbaka. Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. För att returnera eller reklamera varor kontakta vår Kundtjänst. Mer information hittar du under Allmänna villkor. 

Q: Jag har inte fått någon faktura.
A: Fakturan har Klarna skickat till dig per e-post. Du kan själv hämta din faktura från www.klarna.com, genom att ange din e-postadress vid "Hitta din faktura".

Q: Jag behöver en ny packning till min Mix&GO, vart kan jag köpa det?
A: Sillikonpackning och andra reservdelar till våra produkter finns att köpa på vår hemsida. Du hittar produkterna under fliken Reservdelar. 

 

Q: Vad innebär EU:s nya ECO-direktiv?
A: EU:s nya ECO-direktiv innebär att alla nya kaffebryggare automatiskt måste gå ner i standbyläge ( 5W ) eller stänga av helt och hållet senast 40 minuter efter påbörjad bryggning. För kaffebryggare med termoskanna är tidsgränsen fem minuter. 

  

Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss gärna på webshop@empire.se om du har några frågor.