Frakt och leveranser
Vi har en fast fraktavgift på 49 kronor som täcker expedition, hantering och frakt. Vi använder DB Schenker Parcel Ombud med spårbar frakt som fraktsätt. Fri frakt gäller vid köp från 999 kr. Leveranstid till ditt närmaste Schenker-ombud är normalt 1-3 dagar. Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelser avser helgfri vardag. Tänk på att det vid t.ex. Black Friday och jul kan förseningar uppstå.
Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk. Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.
OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 199 kronor för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.
Reklamation
Om du vill reklamera en vara köpt via c3.se registrerar du ett ärende hos oss genom att kontakta vår kundtjänst via info@c3.se.
För att vi ska kunna hantera din reklamation så smidigt och fort som möjligt behöver vi ert ordernummer, en utförlig beskrivning samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel. Detta gäller även transportskador.
Om vi behöver ta tillbaka varan för att undersöka den på plats så står vi för returavgiften och skickar ut en retursedel. Det är därför viktigt att du som kund alltid registrerar din reklamation innan du skickar in varan till oss.
OBS! Om ni köpt en Champion-produkt via någon av våra återförsäljare så kontaktar ni denna vid retur- eller reklamationsärenden.
Byte
Vi erbjuder inte bytesorder. Returnera varan enligt returinstruktioner nedan och lägg därefter en ny beställning på vår hemsida.
Retur
För alla returer, kontakta vår kundtjänst via info@c3.se inom 14 dagar efter att du mottagit ordern. Vi skickar dig då en retursedel samt detaljinstruktioner för returen via e-post.
Vid mottagandet av din retur inspekterar C3 produkterna, om de är oanvända och i gott skick utfärdas en full återbetalning av returnerade produkter - med undantag för en returfraktkostnad på 79 kronor som dras av vid återbetalningen. Returnerar du hela din beställning betalar vi tillbaka hela varuvärdet samt eventuell fraktkostnad. Väljer du att returnera endast en del av din order betalar vi inte tillbaka eventuell fraktkostnad. Har vi skickat fel eller en vara är defekt står vi naturligtvis för returfrakten. Du ska återsända varan till oss senast 14 dagar efter den dag du fått beslut om godkänd retur.
Vid retur till oss inom ångerrätten där produkten är i betydligt förändrat skick som inte kan återställas kan ett prisavdrag göras på upp till 100% av produktens värde. I det fall du önskar få produkten åter kan även en fraktavgift på 79 kronor komma att debiteras.
Viktigt att tänka på vid retur
Vid ångerrätt har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Originalförpackningen skall ej användas som yttre emballage/ytterkartong, använd gärna ytterkartongen du fick vara i. Varan ska vara komplett vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen. Vi förbehåller oss rätten att utföra en värdeminskning motsvarande produktens eventuellt förändrade skick vid mottagandet hos oss.
Felskick
Kontakta vår kundtjänst via info@c3.se om du fått fel vara. Bifoga tydliga bilder på den felaktiga produkten som ni mottagit, ert ordernummer och vilken vara som eventuellt saknas i er leverans. Vid felskickade produkter står Champion för returfrakten.
Ej uthämtat paket
Det är kundens ansvar att hämta ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. Vi som leverantör blir i dessa fall debiterade för en ommärknings- och returfraktavgift från transportören.
För alla paket som inte hämtas ut debiteras därför en avgift på totalt 199 kr inklusive moms som motsvarar fraktkostnad, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fall paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Denna avgift kommer då att kvarstå på din faktura, eller dras av från det belopp du skulle få tillbaka efter att vi hanterat returen.